Darnaus vystymosi švietimas

Visame pasaulyje žmonės pripažįsta, kad dabartinės ekonomikos tendencijos nėra darnios ir kad visuomenės sąmoningumas bei švietimas ir mokymas yra pagrindinės priemonės, kurios gali užtikrinti darnesnę visuomenę. Tuo tikslu bendradarbiaudami su Klaipėdos universiteto dėstytoja, docente, daktare  Jurgita Paužuoliene, kovo 2–3 d. Darbėnų gimnazijos 5–8, IG–IIIG klasių mokiniams organizavome Darnaus vystymosi pamokas. Doc. Dr. J. Paužuolienė mokiniams pristatė darnaus vystymosi tikslą, įvardino tris esmines vystymosi sritis: ekonominę, socialinę ir aplinkosauginę. Su mokiniais diskutavo, kuo skiriasi darnaus vystymosi problemos išsivysčiusiose ir besivystančiose šalyse, kas yra ekologinis pėdsakas ir kokį mes kiekvienas jį paliekame. Pasaulio žemėlapyje analizavo, koks šis pėdsakas yra Lietuvos ir įvairių pasaulio šalių. Iš duomenų analizės mokiniai padarė išvadas, kad kuo šalis yra labiau išsivysčiusi, tuo jos ekologinis pėdsakas didesnis. Mokinius susipažindino su Lietuvos darnios visuomenės indeksu, kuris susideda iš 21 indikatoriaus. Aukščiausios šios indekso vertės: pakankamai maisto ir vandens, išsilavinimas, sanitarinės sąlygos, o žemiausios vertės – atsakingas vartojimas, atsinaujinantys energijos ištekliai. Dalyvaudami šiose pamokose mintyse pagalvojome apie įvairius pasaulyje vykstančius įvykius ir reiškinius,    apmąstėme savo gyvenimo būdą, vertybes, tikslus.

Iš mokinių grįžtamąjį ryšį,  kaip jie suprato darnaus vystymosi tikslą, vystymosi sritis, problemas ir jų sprendimo būdus, gavome, pasinaudoję Kahoot programėle.

Darbėnų gimnazijos bendruomenė įsitikinusi, kad darnaus vystymosi švietimas ir jo integravimas į įvairių dalykų pamokas, veiklas yra būtinas, nes tai leidžia bendruomenei įgyti šiuolaikinėje visuomenėje reikalingų žinių, įgūdžių, požiūrį bei įkvėpti mus pasirinkti darnesnį gyvenimo būdą.

Gamtosauginis komitetas

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mėnesio veiklos planas
  • 1,2% parama
Naujienų archyvas